běhání ráno
18.1.2016
Kategorie: Motivace, Nezařazené, Zajímavosti

Tipy na běhání ráno

Vědci zjistili, že kdykoliv běžíte ráno, zdá se vám pak, že jste získali nějaké hodiny v rámci dne navíc. Nicméně ne každý se dokáže přinutit po ránu vyběhnout. Proto přinášíme několik tipů, jak na to:

1. Choďte dřív spát

sleep1Někteří lidé si myslí , že mohou do noci sledovat televizi a pak ráno vstát a jít běhat. Udělejte si laskavost a své oblíbené noční pořady si nahrajte na později. Pro kvalitní spánek si vyhraďte 7- 8 hodin.

2. Spěte ve svém běžeckém oblečení

Tento tip se vám může zdát, možná trochu hloupý. Nicméně někteří běžci mají zkušenost, že to funguje. Samozřejmě si do postele neberte i své běžecké boty. Ty přijdou na řadu až před odchodem z domu.

3. Nachystejte si své běžecké oblečení

Pokud máte pocit, že spát v běžeckém oblečení není to pravé, zkuste následující. Připravte si své běžecké oblečení na místo, kam jdete ihned po probuzení. Může se jednat např. o koupelnu nebo kuchyň. Zároveň tak nebudete budit svého partnera.

4. Dejte si budík mimo váš dosah

I když je to ráno lákavé, zmáčknout tlačítko na vypnutí budíku. Pokud jej umístíte na druhý konec místnosti, budete muset vstát. Pak už je mnohem více pravděpodobné, že si půjdete zaběhat.

5. Vytvořte si tréninkový plán

Pokud se připravujete na konkrétní závod a máte tréninkový plán, je mnohem těžší ranní běh vypustit. Přeci jen máte konkrétní cíl, takže si můžete říct, že dle plánu máte dnes uběhnout 5 km. Pokud nepůjdete, budete vám to v plánu chybět.

Thinking-Man6. Přemýšlejte večer o svém běžeckém plánu

Naplánujte si svůj ranní běh, večer předním. Jak daleko poběžíte, jakým směrem se vydáte. Právě tímto způsobem se opět lépe motivujete k rannímu vstávání a vyběhnutí.

7. Domluvte se na ranní běhání s kamarádem

Pokud obvykle běháte sami, zkuste se domluvit s nějakým kamarádem, aby běhal s vámi. Nebo zkuste najít ve svém okolí, nějakou běžeckou skupinu, která běhá ráno. Budete mít tendenci méně vynechávat, když budete vědět, že na vás někdo čeká.

8. Snězte něco lehkého

Nikdy není zcela dobré běhat na lačný žaludek. Zároveň však asi nebudete mít čas na klasickou snídani. Zkuste sníst aspoň něco malého, jako je např. energetická tyčinka nebo banán.

NÁŠ TIP

NÁŠ TIP – NIKE SHIELDRUNNER FLASH JACKET

9. Běhejte v reflexním oblečení

Je důležité být při ranním běhu i ve snížené viditelnosti, dobře vidět. Pokud běháte v ranních hodinách noste bílé, žluté nebo oranžové oblečení. Případně využijte reflexních prvků na běžeckých botách nebo běžeckém oblečení. Doporučit se dá např. oblečení z řady – Nike Flash Pack, které si zakládá právě na vysoce efektních reflexních prvcích.

10. Nezapomeňte na pitný režim

Po probuzení se pravděpodobně probudíte dehydrovaní. Nezapomeňte před vyběhnutím vypít aspoň 2 dl vody a vzít si i něco sebou.

Doufáme, že se vám některé tipy budou hodit a pokud máte nějaký svůj vlastní, jak se donutit vyběhnout, pochlubte se.

zdroj:http://running.about.com

indexChcete dostávat měsíčně přehled o nových článcích a běžeckých novinkách? Přihlašte se k odběru a nic vám neunikne!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *