běh a hubnutí
6.3.2017
Kategorie: Motivace, Nezařazené

Příběhy skutečných lidí: Běháním zhubla o 30 kg

Chcete si zlepšit fyzickou kondici a hlavně snížit o něco svou váhu? Ze všech stran se na vás valí články, videa a reklamy v televizi na různé zázračné přípravky na hubnutí, zaručené návody – jak zhubnout nebo rozhovory s výživovými poradci a jejich rady. Nic proti nim, zvlášť pokud zaznějí z důvěryhodných stránek či profesionálů v oboru.

Jestliže však hledáte opravdu reálné výsledky a reálné lidi, kteří jich dosáhli, seznamte se s Julie Arthur – 26-letou průmyslovou hygieničkou z Beaufortu. Právě jí se podařilo s pomocí běhání zhubnout o 30 kg a je to opravdu poznat. Přečtěte si rozhovor, jakým způsobem toho dosáhla.

julie arthurJak dlouho už běháte?

Už od října 2015

Co Vás vedlo k tomu, že jste začala běhat?

Důvod byl celkem prostý chtěla jsem zhubnout a zlepšit si celkově své zdraví. Byla jsem hodně nešťastná s tím, jak vypadám, tak jsem si řekla, že je čas s tím něco udělat. V té době jsem nastoupila do nové práce, což mě ještě víc motivovalo, abych na tom byla prostě líp než předtím.

V nové práci mám přístup do posilovny, na běžeckou dráhu i přírodní stezku, takže už nebylo nic, co by mi bránilo se dostat do formy.

Jak často běháte?

Běhám asi 5x za týden.

Můžete nám popsat váš tréninkový plán?

Pondělí mám den volna. Využívám ho pro pořádně protažení, zacvičím si jógu nebo na pěnových válcích. V úterý běhám se svou běžeckou skupinou – 5 – 8 km. Sprinty na dráze si nechávám na středu. Používám tréninkový plán pro sprinty z časopisu Runner´s World. Ve čtvrtek si dávám pohodový běh na 5 km a v pátek si dám úplně volno.

Soustředím se na správnou výživu, abych byla připravená na sobotu, kdy běhám 15 – 30 km. V neděli mám pomalejší běh pro regeneraci v délce cca 5 km, který obvykle odběhám na běžeckém páse.

Zvažujete účast na závodech? Pokud ano, tak jaký typ a jak často?

Ano, většinou se snažím odběhnout 1 závod za měsíc. Většinou jde o závody na 5K a 10K. Nicméně teď 4. března 2017 jsem si odběhla i svůj první půl maraton. Skončila jsem s časem 1:56:31 a průměrným tempem 8:54. Můj plán byl dostat se pod čas 2:00:00, což se mi povedlo, takže jsem spokojená.

Děláte i nějaké jiné sporty? Pokud ano, jak často?

Na jaře a na podzim hraji softball v dospělé lize. V létě plážový volejbal a v zimě v lize pro dospělé – kickball.

Co cítíte jako největší výhodu běhání?

Je toho hodně. Pro mě asi nejoblíbenější výhoda běhu, že budování nových přátelství s ostatními běžci v mé běžecké skupině. Vidím výsledky svého rychlostního tréninku na delších trasách, které běhám rychleji. Samozřejmě vidím změnu i na svém těle a taky kondici. Mám ráda i ten pocit štěstí po běhu, kdy se rozlijí tělem endorfiny. Při delším běhu mám také čas v klidu si vyčistit hlavu nebo popřemýšlet o jiných věcech.

motivace - běžecké boty

Můžete nám popsat svou cestu za hubnutím, včetně vaší váhy před a po?

Předtím než jsem začala běhat a upravila si jídelníček, jsem vážila cca 93 kg. Když jsem byla na škole, většinou každou noc jsem byla venku s přáteli na skleničku. Zůstávala jsem tam až dokud nebyly bary zavřené a pak jsme ještě před odchodem domů navštívili nějaké rychlé občerstvení.

Doma jsem si vařila hodně málo, spíš jsem chodila jíst ven do restaurace apod.. Při pohledu zpět na to, co jsem jedla, jsem si uvědomila, jak jsem si ničila zdraví. Klidně jsem si uvařila celou krabici makarónů se sýrem a snědla ji najednou. Nebo jsem vytáhla mraženou pizzu a zalila to sladkou limonádou.

V červenci roku 2013 jsem si vytvořila profil na stránce Weight Watchers a dnes, když se zde podívám, tak jsem na váze 60,5 kg. Tu si také držím díky běhání a zdravé stravě.

hubnutí běhemJaké je tajemství Vašeho úspěchu?

Určitě mi pomohla stránka Weight Watchers, která mě naučila, jak si upravit jídelníček a motivovala mě k pokračování. Důležitou roli sehrála i podpora ze strany mé rodiny a přátel. Chápali, že se snažím být zdravější a hodně mi pomohli s motivací.

Jak jste zůstala motivovaná?

Pomohl mi ten pocit, když jsem cvičila a jedla zdravě – ten mě motivoval. Je úžasné, jak se cítíte lépe, když svému tělu dodáte to správné palivo a pohyb. Tím, že běhám ve skupině s ostatními běžci mám motivaci běhat pravidelně a zároveň mě tlačí i ke zlepšování. A když se nyní podívám na své fotky před a po celém procesu, je to asi nejlepší motivace, proč pokračovat.

Jaké jsou Vaše aktuální krátkodobé a dlouhodobé cíle?

Svého krátkodobého cíle jsem právě dosáhla – půlmaraton za méně než 2 hodiny. Dlouhodobým cílem je udržet si svou váhu, zlepšovat si dále kondici a motivovat i další lidi, aby to zkusili a dosáhli stejných výsledků.

Aktuální informace o Julii Arthur získáte také na jejím novém blogu – https://iwasjustrundering.com/

Zdroj:http://www.runnersworld.com

indexChcete dostávat měsíčně přehled o nových článcích a běžeckých novinkách? Přihlašte se k odběru a nic vám neunikne!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *