nachlazení a běhání
7.9.2016
Kategorie: Nezařazené, Výživa, Zajímavosti

Nenechte nachlazení nabourat váš trénink

Nová vědecká zpráva přichází s tím, že pastilky Zinku mohou výrazně urychlit zotavení z nemoci.

nachlazeníJak se léto blíží ke konci není ani u běžců neobvyklé, že někde chytnou ošklivé nachlazení. Zvlášť v případě, kdy se připravujete na maraton a zvyšujete počet uběhnutých kilometrů. K tomu přidejte změny v práci či rodinné akce a je jasné, že váš imunitní systém dostává dost zabrat.

Pokud nezačnete řešit už první známky nachlazení, může vás následně virus omezit klidně i na týden. A to už není v rámci tréninku žádná sranda.

Dobrou zprávou je, že skupina výzkumníků dala dohromady analýzy z několika studií a zjistila, že přijímáním zinkových pastilek už při prvních příznacích nachlazení se sníží trvání běžného nachlazení o cca 3 dny.

Zinkové pastilky byly už dlouho předmětem zkoumání ale díky rozporuplným výsledkům na jejich účinek na zrychlení zotavování, šlo pouze o spekulace.

Zpráva zkoumala výsledky tří studií, kde se testovaly rozdíly mezi účastníky s nachlazením, kteří dostávali zinkové tabletky nebo pouze placebo.

Podle výsledků byla průměrná délka nachlazení 7 dní, ale když účastníci brali zinek ve vyšší dávce než 75 mg za den, celé nachlazení zabralo pouze 4 dny.

Tento výsledek byl stále stejný bez ohledu na určité faktory jako je např. alergie, kouření, stupeň závažnosti nachlazení, věk, pohlaví nebo etnický původ. Spolu se zdravou stravou a dostatkem spánku včetně tabletek zinku už při prvních příznacích se rychleji s nemocí vyrovnáte a váš návrat na dráhu je rychlejší.

Jak porazit nachlazení

Existují způsoby a doplňky imunity, které vám pomohou zůstat zdravý nebo aspoň pomohou s rychlejším návratem ke sportu. Podíváme se na některé z nich:

Kupte si správné zinkové tablety

zinkové tabletyVybírejte si zinkové tabletky, které obsahují mezi 80 – 92 mg zinku v denní dávce. Mnoho tabletek, které se pyšní nápisem zinek, obsahuje pouze malé množství zinku, takže byste jich museli brát víc. Pro případ tabletek s menším obsahem zinku si dávku rozložte v rámci celého dne až na doporučenou hranici.

Tento vyšší příjem zinku je v pořádku v krátkodobém horizontu, tedy právě pro začátek a průběh nachlazení. Tabletky mohou obsahovat i jiné látky, jako je např. kyselina citronová, která trochu ztěžuje vašemu tělu absorbci octanu zinečnatého.

 

Jezte zdravě

Upřednostněte pro doplňování základních živin vašemu tělu ovoce a zeleninu, čímž pomůžete při boji proti patogenům. Vybírejte potraviny, které jsou dobrým zdrojem zinku, jako je např. maso, drůbež, mořské plody, celozrnné pečivo, cereálie, fazole a mléčné výrobky.

Vyspěte se

Při sedmi až osmi hodinovém spánku každou noc, umožníte vašemu tělu se lépe regenerovat a posílíte i svůj imunitní systém. Spánek je mimořádně důležitý, když jste nemocní, protože klidový stav pomůže vašemu tělu využít větší část energie k boji proti nemoci.

kuřecí polévkaPoslouchejte maminku

O polévce měla pravdu. Neexistuje nic lepšího, když se cítíte pod psa než dobrá kuřecí  či zeleninová polévka. Pára z ní pomáhá uklidnit dutiny a vývar /ať už kuřecí nebo zeleninový s nízkým obsahem sodíku/ je plný živin. Zároveň při nemoci, když většinou nemáte chuť k jídlu, vám polévka dodá alespoň část potřebné energie.

Máte nějaké vlastní tipy, jak se srovnat s nachlazením? Podělte se s námi v komentářích!

Štítky:,

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *