13.2.2016
Kategorie: Nezařazené, Výživa

Mléko versus hovězí protein po tréninku

Tato studie se zaměřila na porovnání různých druhů proteinů na regeneraci svalů a celkový rozvoj. Výsledky této studie jsou opravdu zajímavé a taky způsob, jakým byla provedena.

T-Poppy-14Základním cílem byl srovnat účinky proteinů z mléka nebo hovězího masa. Aby se to mohlo provést, průzkumníci z Maastrichtské University injekčně podali vybraným krávám aminokyselinu, která byla označena unikátním izotopem uhlíku. Následně z nich používali označené mléko a maso, které se podávalo jejich testovacím subjektům.

Díky takto označenému hovězímu masu i mléku mohli sledovat účinky různých typů proteinů při svalovém rozvoji či regeneraci po tréninku. Výsledky, které byly zveřejněny před několika měsíci v časopise American Journal of Clinical Nutrition naznačují, že mezi nimi není zas takový rozdíl.

Níže se můžete podívat na rychlost syntézy svalových bílkovin /tj., jak rychle tělo buduje novou svalovou hmotu nebo regeneruje sval/ při konzumaci 30 gramů proteinů buď z mléka /350ml/ nebo z mletého hovězího masa /158g/:

milk_v_beef

Můžete vidět, že mléko má určitou výhodu 2 hodiny po tréninku, možná proto, že má vyšší úroveň leucinu – aminokyseliny, která pomáhá vyvolat svalovou syntézu. Po pěti hodinách už jsou si rovny. Pokud sečteme celkovou syntézu bílkovin během tohoto období, už zde není rozdíl.

Oproti této komplexní studii je vidět, že dřívější studie se zaměřovaly na izolované proteiny, jako je sušená syrovátka či sójové bílkoviny, spíš než na skutečné potraviny, které lidé často jedí. Ty zároveň obsahují i sacharidy a tuky, které mají vliv na to, jak jsou proteiny stravitelné a zpracovatelné.

Je možné, že pokud by dávka proteinu /30 gramů – ekvivalent zhruba 5 velkých vajec/ byla nižší projevily by se mezi mléčnou a hovězí bílkovinou větší rozdíly. Nicméně pokud máte k dispozici dostatečné množství rozdíl zde není.

Bylo by zajímavé, pokud by se tato studie aplikovala i na další druhy bílkovin, které lidé její, jako jsou vejce, kuřecí maso a různé rostlinné bílkoviny. Již se mohou objevit nějaké nepatrné rozdíly, ale obecně se dá říct, že by nebyly nějak významné.

Věříme, že výsledky této studie se budou hodit při rozhodování o druhu bílkoviny, kterou použijete při svém běžeckém tréninku.

Otázka zní používáte při svém běžeckém tréninku, nějaké proteinové suplementy a na jaké bázi?

zdroj:www.runnersworld.com

Používáte po běžeckém tréninku nějaké proteinové nápoje?

Výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

indexChcete dostávat měsíčně přehled o nových článcích a běžeckých novinkách? Přihlašte se k odběru a nic vám neunikne!

Štítky:

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *