18.7.2016
Kategorie: Motivace, Nezařazené

Kvíz – Jaké je vaše běžecké IQ

Test – najdete na naší FB stránce: https://www.facebook.com/mujbeh.cz/app/1754368571448695

test

Kompletní správné odpovědi včetně vysvětlení:

1.
Vysocí lidé jsou lepší běžci?
Správná odpověď: ne

Výška nemá nic společného s tím, jak dobře nebo jak rychle běháte. V současnosti nejrychlejší maratónský běžec Haile Gebrselassie je vysoký jen 162 cm. To co určuje vaši rychlost je složení vaší svalové hmoty tedy pomalých a rychlých svalových vláken, fyzická zdatnost a pohybový aparát.

2.

Aby se z vás stal běžec nebo abyste se zlepšili musíte běhat každý den?
Správná odpověď: ne

Běhání každý den není zcela dobrý nápad. Bez pořádného odpočinku a regenerace se vaše svaly nezotaví a tím se zvyšuje riziko případného zranění. Právě během fáze odpočinku se tělo adaptuje na běžecký trénink. To samozřejmě nebrání tomu, abyste místo běhu ve dny volna nezařadili např. cross trénink či jinou sportovní aktivitu.

3.

Váš pohybový aparát potřebuje delší dobu pro adaptaci na běhání než váš kardiovaskulární systém?
Správná odpověď: ano

Když začnete běhat váš kardiovaskulární systém se dokáže celkem rychle adaptovat a změnit. Bohužel pohybový aparát /kosti, svaly a šlachy/ potřebuje na adaptaci víc času. Ve většině případů se může jednat až o 1 rok, než se pohybový aparát adaptuje na běžecký trénink. Pamatujte, že byste neměli navyšovat uběhnutou vzdálenost o víc jak 10% za týden.

4.

Běžecká dieta by měla obsahovat 40% sacharidů nebo méně?
Správná odpověď: ne

Sacharidy jsou vaším přítelem. Zásobují vaše svaly dostatkem glykogenu,který se následně rozkládá na ATP, což je právě palivo, které potřebujete doplnit při běhání. Pokud budete využívat nízko-sacharidovou dietu, vaše tělo nedostane dostatek energie, kterou potřebuje. Doporučuje se tedy přijímat ve stravě nejméně 50% sacharidů.

5.

Na běhání nepotřebujete žádné speciální boty, zvlášť pokud teprve začínáte?
pravda nebo lež
Správná odpověď: ne

Běžecké boty jsou tou nejdůležitější částí běžecké výbavy, kterou běžec potřebuje. Právě dobře padnoucí bota s případným odpružením vám pomůže při běhu a zabrání zbytečným zdravotním problémům.

6.

Existuje ideální teplota na běhání?
Správná odpověď: ano

Zatímco většina běžců preferuje teplejší nebo chladnější teplotu, ideální teplota pro běhání je cca 13°Celsia. U každých 7 stupňů Celsia ať již směrem nahoru či dolů, je vidět asi 7% degradace běžeckých schopností. Jinými slovy, klimatické podmínky /teplota, vítr, vlhkost/ mají vliv na vaši rychlost. To je důvod proč byste neměli srovnávat čas z jednoho závodu s časem v jiném.

7.

Pokud budete běhat pravidelně, budete hubnout?
Správná odpověď: ne

Zatímco běhání je vynikající způsob, jak spálit kalorie a může pomoci právě s regulací vaší váhy, jde pouze o jeden dílek z celého procesu hubnutí. Sledování stravy, příjem méně kalorií, než spálíte je další půlkou procesu. Stále také platí, že např. při běhu na delší vzdálenosti nemusí dojít ke snížení váhy, protože tito běžci přijímají i nějaké kalorie a sacharidy navíc, aby doplnili energii.

8.

Sibiř je jednou z hlavních oblastí na světě, kde se nekonají běžecké závody?
Správná odpověď: ne

Stovky běžců se každý rok setkají na Sibiřském Ice marathonu a Sibiřském Black Ice závodě.

9.

Kde a kdy se konal první známý trailový běžecký závod?
Správná odpověď: Braemar, Scotland in 1040 A.D.

V roce 1040 uspořádal skotský král Malcolm Canmore první běžecký závod, který zahrnoval i orientaci v terénu ve snaze najít nejrychlejšího běžce pro přenos zpráv.

indexChcete dostávat měsíčně přehled o nových článcích a běžeckých novinkách? Přihlašte se k odběru a nic vám neunikne!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *