INFOGRAFIKA: Nejčastější běžecká zranění

INFOGRAFIKA

infografika nejčastější běžecká zranění

Běžecká zranění nepatří k tomu, co bychom chtěli při běhu zažít. Co to vlastně jsou běžecká zranění? V podstatě opakující se stressová zranění pohybového aparátu, která jsou výsledkem kumulativních traumat z opakujícího se pohybu. Takto zní definice a nyní se pojďme podívat na nejčastější zranění z běhu:

Nejčastější běžecká zranění

Iliotibiální syndrom

Vzniká přetěžováním svalových skupin kolem kolene. Bolest se nejčastěji objevuje na vnější straně kolena, může putovat po celém stehnu až k boku. Často jde o bolestivý otok v oblasti kolene.

Patelofemorální syndrom

Neboli bolest kolenou je postupně se prohlubující bolest vpředu na koleni, blízko čéšky, na jejích okrajích či hluboko pod čéškou.

Plantární fasciitida

Zánět Achillovy šlachy neboli syndrom patní ostruhy se projevuje bolestí podél šlachy na zadní straně kotníku. Šlacha může být zduřelá, bolest se většinou stupňuje, pokud šlachu zmáčkneme.Nejdříve se bolest objevuje při začátku námahy, po ránu, při pokračování i po zátěži
a v nejpokročilejším stadiu i při běžných činnostech a v klidu.

Mediální tibiální stresový syndrom

Projevuje se bolestmi na přední straně bérce. Většinou se s ním mohou setkat začínající běžci, na začátku běžecké přípravy nebo při zvyšování objemu kilometrů. Mezi další příznaky patří svědění, pálení nebo mravenčení v bérci.

Jak zabránit běžeckým zraněním

Běžecká zranění vznikají z opakujícího se zatížení při běhu. Jak tedy lépe zvládnout nevyhnutelné stressové zatížení při běhu?

  • Rotujte 2 – 3 páry různých modelů běžeckých bot.
  • Střídejte během týdne své tempo.
  • Běhejte na různém druhu povrchu – tráva, asfalt, polní cesta..

Co s opakovaným zatížením?

  • Pravidelný posilovací trénink zvyšuje sílu pohybového aparátu.
  • Trénuj vhodnými tréninky, závody a naplánuj si čas na regeneraci.
  • Žijte životním stylem sportovce s dostatkem spánku, správnou výživou a vyhněte se stressu.

Víte, co způsobuje a co ne běžecké zranění?

Jde o jednoduché rady, které však někteří z nás stále nerespektují. Výsledkem je běžecké zranění, které dokáže nepěkně nabourat váš běžecký trénink.

Co dělat jako prevenci proti zranění:

  • Navštěvujte fizioterapeuta, který je zároveň běžec.
  • Když už dojde ke zranění, začněte léčbu brzo a pořádně.
  • Buďte trpělivý! Ani Řím se nevybudoval přes noc.

Co určitě nedělat:

  • Běhejte přes ostrou bolest.
  • Věříte, že odpočinek vyléčí vše.
  • Věříte, že můžete ignorovat prevenci.

zdroj: https://blog.kaloricketabulky.cz/

Už jste měl/a někdy zranění z běhání?

Výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

indexChcete dostávat měsíčně přehled o nových článcích a běžeckých novinkách? Přihlašte se k odběru a nic vám neunikne!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *