sezení na míči
2.11.2016
Kategorie: Nezařazené, Zajímavosti

Cviky na procvičení středu těla: Pro lidi, kteří na něj nemají čas

Všichni jsme vinni, pokud jde o procvičování svalů středu těla tzv. core muscles. Zkuste následující drobné úpravy vašeho denního stereotypu, které vám s tím pomůžou.

core trainingMít silné svaly středu těla má zásadní význam pro stabilitu a sportovní či běžecký výkon. Už poměrně dlouho se v lékařských kruzích zdůrazňuje důležitost silných svalů ve středu těla a správné držení těla, což nás dokáže chránit před zraněními.

Chcete-li minimalizovat náklady na zdravotní péči, měli byste dát pružnosti a pevnosti těchto svalů, stejnou vysokou prioritu jako čištění zubů. V dokonalém světě by tomu tak samozřejmě bylo.

Ve skutečnosti, dokonce i ti nejoddanější sportovci se někdy snaží najít čas právě na posílení svalů středu těla. Ať už tedy usilujete o propracované břišní svaly, lepší rovnováhu, nebo úlevu od bolesti, zde je několik méně náročných cviků, které vám pomohou se cítit silněji.

Přeměňte práci v trénink

Až příště budete muset sbírat listí nebo zametat terasu, přistupujte k tomu jako tréninku a zdržujte svaly středu s každým pohybem v záběru. Manuální práce vyžaduje sílu středu těla a správné držení těla, které vás ochrání před zraněním.

Je důležité si uvědomit, že i při běhání nám nepomůže pouze vyrýsované přímé břišní svaly ale důležitou roli hrají i svaly, které nejsou vidět. Například hrabání, nebo zametání se zapojují šikmé břišní svaly, které jsou důležité pro stabilizaci.

Provádějte cvičení na neutrální polohu páteře

Nemusíte ani vstávat z postele, abyste vyzkoušeli tento jógou inspirovaný cvik. Lehněte si na záda. Pak stáhněte břicho a zpevněte břišní svaly. Ruce jsou položeny na podlaze. Následně zvedněte pánev a chvíli držte tuto pozici, dokud to nebude obtížné. Pak se uvolněte.

Podobným způsobem můžete postupovat i bez zvedání pánve, pouze se zpevněním břišních svalů a jemným přitlačením spodní části zad k podložce.

Zůstaňte Fit i v práci

Snažte se při sezení na kancelářské židli soustředit na zpevnění vašich břišních svalů. Můžete být překvapeni, jak těžké to může být. Spoléhat na pár minut a pak se zase vrátit k práci, je pouze podvádění.

Zapojením svých svalů snížíte také riziko bolesti spodních zad a zlepšíte stabilizaci. A i když tohle cvičení není nutné pro krásné přímé břišní svaly, bude se vám hodit pro posílení vnitřních svalů, což poznáte při běhu. Můžete také zkusit výměnu své židle za cvičební míč.

Bude to výzva a zároveň vám míč donutí sedět zpříma, což vás nutí používat automaticky své stabilizační svaly. Je to velmi účinný způsob, jak zapojit svaly i při práci.

Vždy po schodech

do schodůKromě rozhýbání vašeho krevního oběhu, je chůze po schodech také dobrou příležitostí, jak zapracovat na svalech středu těla. Stáhněte svaly bránice, postavte se rovně a zvedejte kolena při každém kroku.

Zaměřte se na práci svých spodních břišních svalů. Pokud budete zvedat kolena trochu výš budete cílit na spodní část břišních svalů.

Ideálně také nepoužívejte při chůzi zábradlí. S každým krokem se budete muset vyrovnávat a udržovat vaše záda a střed těla stabilní. Jestliže používáte zábradlí, nebudete práce svalů tak účinná.

Pozor na správné nošení batohů a tašek

Dokonce i cestování poskytuje příležitost pro trénink. Udržujte vaše tělo ve vzpřímené polože a vaše vnitřní svaly budou při nošení těžkých zavazadel pracovat podobně jako v posilovně. Jako vždy je klíčem, správné držení těla a to zejména pokud máte tašku nebo batoh. Ujistěte se, že nosíte popruh přes hrudník, aby se zabránilo soustředění váhy pouze na jednu stranu těla.

Máte nějaké další tipy, jak využít běžné činnosti k posílení středu těla, podělte se s námi!

zdroj:runnersworld.com

indexChcete dostávat měsíčně přehled o nových článcích a běžeckých novinkách? Přihlašte se k odběru a nic vám neunikne!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *