21.12.2016
Kategorie: Motivace, Nezařazené, Zajímavosti

Běžecká předsevzetí a výmluvy

Blíží se nám konec roku 2016 a s ním i budoucí předsevzetí do Nového roku 2017. A jak už to tak bývá s předsevzetími většinou vydrží podobně dlouho jako sníh na jaře. Prvních pár měsíců se snažíme ale pak do toho něco přijde a pomalu se od nich upouští. Právě tématu novoročních předsevzetí a následných výmluv, v tomto případě zaměřené na běhání se budeme věnovat.

motivace na běhání 2017Kromě toho, že vám dodáme potřebnou inspiraci do nového roku, myslíme i na průběžnou motivaci. Jestliže používáte nějakou běžeckou aplikaci, tak jistě znáte princip nastavení cíle a pak sledujete pokroky. Jestliže jste zastánce klasické metody – tedy napíšete si své cíle na papír a ten vystavíte na viditelné místo, i pro vám máme řešení.

Níže si můžete stáhnout připravený letáček o velikosti A4, který má vysoké rozlišení, a stačí jej vytisknout na běžné barevné nebo černobílé tiskárně. Pokud si do něj vyznačíte své cíle a dáte např. na ledničku, určitě je minimálně jednou za den uvidíte před sebou. Zvlášť v případě, že si dáte za cíl např. zdravěji jíst je lednice ideální místo.

Motivační letáček ke stažení zde.

Náhledová verze níže:

leták náhled

Nejčastější běžecká předsevzetí

Vybrali jsme pouze některé z nich a samozřejmě si je můžete rozšířit, osekat, učesat a dále vymodelovat přesně pro vás. Možná se v nich najdete a dají hned jméno vašemu cíli v novém roce. Začínáme…

  1. Začít běhat aspoň XX km týdně
  2. Zaběhnout si první maraton – sice ho za vás nezaběhneme ale můžeme vám poradit. Přečtěte si praktické články o přípravě na maraton od běžeckého trenéra Pavla Nováka.
  3. Zaběhnout si první půlmaraton – opět pro vás máme několik tipů pro tento druh závodu.
  4. Zaběhnout si závod na 5 km – v článku běžecký trénink na 5 km, vám poradíme, jak na to.
  5. Běhat bez zranění – jde o dlouhodobý cíl, na který se občas může zapomenout.
  6. Přidat do běžeckého tréninku cross trénink
  7. Zrychlit svůj čas na km o XX sekund/minut
  8. Přečíst si knížku o běhání – např. něco z kolekce 11 knih pro běžce
  9. Zhubnout o XX kg – samozřejmě, že vše nezvládne běh, je třeba i upravit jídelníček
  10. Najít si běžeckého parťáka

Nejčastější běžecké výmluvy

Stanovit si cíle ať už na papíře nebo někde v elektronické podobě je fajn. Ovšem rok je opravdu dlouhá doba během, které se může stát spousta věcí:) A teď vás nechceme už dopředu odrazovat od nastavených cílů. Pro jistotu však přidáváme nejlepší běžecké výmluvy, které se vám mohou hodit. Jak se říká, když už se vymlouvat tak aspoň stylově.

líný běžecVýmluva č.1: Nejsem ranní ptáče

V nabitém denním rozvrhu je ranní běh často nejlepším časem pro trénink.  Řešením je nastavit si dva alarmy, jeden asi hodinu před tím, než máte jít spát. Druhý pak na ranní probuzení. Mimochodem, když se vyhnete večer před spaním poslední hodinu všem obrazovkám, lépe usnete. Mozek se stačí uklidnit a hlavou vám tak nebudou další půl hodiny místo spánku lítat myšlenky, co by kdyby.

Výmluva č.2: Příšerné počasí

Samozřejmě není ideální běhat, když se venku tzv. žení čerti. Pokud však použijete kvalitní běžecké oblečení, jako je např. běžecká bunda, která nepromokne a zároveň je prodyšná, dá se zvládnout skoro všechno. Obvykle to není tak zlé, jak to na první pohled vypadá přes sklo okna. Zároveň se ujistěte, že si uděláte akční selfie, které vystavíte na svém profilu na sociálních sítích. Ať každý vidí, že na to máte.

Výmluva č.3: Jsem ve stressu

Přítel je blbec. Děti neposlouchají. Šéf je prokazatelně duševně chorý. Tohle vše může snížit vaši vůli dodržet naplánovaný cíl. Berte to ovšem tak, že si po dobu běhu či tréninku odpočinete od dětí i od různých řečí, které musíte pořád poslouchat.

Výmluva č.4: Jsem vyčerpaný/á

Běh je náročná aktivita, pokud tedy neběháte pouze rekreačně a to nejen fyzicky ale i duševně. Pokud po čase zjistíte, že už vás to nebaví a cítíte se vyčerpaně, přidejte do tréninku trochu zábavy. Najděte si novou běžeckou trasu nebo upravte svůj trénink či začněte běhat se skupinou.

Výmluva č.5: Zrovna jsem se najedl

Běhat s plným žaludkem opravdu moc nejde. Takže pokud si dáte pořádnou anglickou snídani, můžete si maximálně slíbit – zítra to určitě klapne.

Výmluva č.6: Doplňte si vlastní……..

 

Dodržujete novoroční předsevzetí?

Výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

indexChcete dostávat měsíčně přehled o nových článcích a běžeckých novinkách? Přihlašte se k odběru a nic vám neunikne!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *