9.9.2015
Kategorie: Motivace, Nezařazené

Běh a hubnutí

Asi jedním z nejčastějších důvodů proč se začíná běhat je zlepšit si fyzickou kondici a zhubnout. Jakékoliv cvičení je lepší než žádné a zvlášť běhání patří k nejúčinnějším způsobům jak spálit nějaké kalorie. Pokud zatím neběháte, ale pouze si s tou myšlenkou zahráváte, snad vám k rozhodnutí pomohou následující informace.

Důvody proč hubnutí během funguje

1.

Běhání jako sportovní aktivita  s vysokou intenzitou, stimuluje více spalování tuků než aktivity s nižší úrovní intenzity. Pokud se srovná účinnost spalování tuků na stejné vzdálenosti u běžce a chodce, studie zjistili, že k většímu úbytku váhy došlo u běžce.  Jedním z důvodů proč tomu tak je, že i po běhu je ještě po nějakou dobu zvýšený energetický výdaj. V dlouhodobém srovnání vedlo běhání versus chůze k rozdílu více jak 90% v počtu spálených kalorií.

2.

regular-physical-activity-helps-with-weight-lossBěh je časově efektivní. I když někde panuje mýtus o tom, že uběhnutí kilometru spálí stejný počet kalorií jako ujítí kilometru, pravdou je, že běhání je mnohem rychlejší způsob jak kalorie spálit. Většina lidí dokáže v daném časovém intervalu uběhnout 2x a 3x větší vzdálenost, než kterou by ušli. Na druhou stranu např. super intenzivní krátké cvičení – např. na 7 minut, dokáže za minutu spálit ještě více kalorií než při běhu. Ovšem jelikož jde o tak krátký interval cvičení, v konečném výsledku v počtu spálených kalorií stále vede běh.

3.

Běhání je výhodné. Ačkoliv asi většina z vás nahromadila velké množství různých gadgetů a technických vychytávek na běhání, pro běh samotný potřebujete opravdu málo. Běhat můžete sami a v podstatě kdekoliv. Nepotřebujete žádné speciální vybavení až na kvalitní běžecké boty. Z tohoto důvodu je běhání asi nejlepší způsob jak zhubnout. Je levný, můžete jej provozovat i při cestování a míst na běhání je hodně.

4.

Dvě slova – běžecký prožitek. První pravidlo hubnutí je, že pokud vás to nebude bavit tak u toho nevydržíte. Naštěstí studie podporují to co většina běžců již zná. Při středně těžkém a intenzivním cvičení se do mozku vyplavují látky podobné morfinu – zvané endokanabinoidy, které naznačují, že endorfin sám není zodpovědný za okamžiky euforie, které můžete zažít v průběhu náročnějšího běhu. Tento nádherný pocit je také důvodem proč budete chtít běhat znovu a dál.

Motivace od skutečných lidí

fiona

Začala jsem běhat ve svých 51 letech. První fotka je z mého prvního závodu na 3 km. Druhá je z mého prvního půlmaratonu, kdy jsem byla o 13,5 km lehčí díky běhání a úpravě stravy.

amy_1

V průběhu 45 týdnů na prvním 5 km běhu s váhou o 22 kg dolů.

chad-montgomery

Po přísné přednášce od svého doktora k mým 40 narozeninám, jsem se rozhodl dát si k novému roku předsevzetí zhubnout a dostat se zase do formy. Zhubnul jsem 36 kg z původní váhy 115 kg na současných 78 kg. V roce 2014 jsem si zaběhl závod na 5 km za 21:08 minut a chci to dále zlepšovat.

janel

18 měsíců, 63 kg dolů, všechno díky běhání. Pokud to může zvládnout máma dvou dětí, tak to může zvládnout každý.

Jak vidíte běhání není pouze pro vyvolené, ale běhat, hubnout a zlepšovat si kondici  může každý. Přidejte se mezi ostatní rekreační či závodní běžce a užijte si radost z běhu! O vše ostatní se postaráme my – www.mujbeh.cz.

 

zdroj: www.runnersworld.com

6 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *