ranní vstávání
18.5.2017
Kategorie: Motivace, Nezařazené, Zajímavosti

7 věcí, které se stanou když vstanete o hodinu dříve

Zapomeňte na tlačítko odloženého buzení. Raději využijte hodinky navíc, kterou získáte, když vstanete dřív. I pouhá hodina má vliv na vaši stravu, vzhled i vaši práci.

Takže, co vlastně stihnete v jedné hodině navíc?

ranní běhání

Můžete si zacvičit

Nejste ranní ptáče? Chcete se začít vstávat dřív? Pak přestaňte odkládat vstávání a začněte se hýbat. Jít si např. po ránu zaběhat je skvělý způsob, jak začít svůj den. Po čase, když zvykne návyk vám to pomůže i zlepšit náladu a zvýšit produktivitu v práci. Tím, že si zacvičíte hned na začátku, vám odpadá možnost, že se večer prostě kvůli neočekávaným událostem cvičení vynecháte. Máte pochybnosti? Určitě jste to ještě nezkoušeli.

Můžete jíst zdravěji

Když vstáváte později, může být lákavé se po cestě do kanceláře odbít nějakou hotovkou z rychlého občerstvení. A všechny tyto ranní kalorie se rychle sčítají. V jedné ze studií z roku 2011 zjistili, že tzv. spáči spotřebovávali o 248 kalorií denně více, dvakrát víc hotovek z rychlého občerstvení a asi polovinu ovoce a zeleniny méně než tzv. ranní ptáci.

Noční sovy měli také vyšší BMI. Využijte ráno hodinu navíc k uvaření zdravé snídaně s vysokým obsahem bílkovin /např. vejce, ovoce a celozrnný toust/, abyste se cítili po celý den dobře.

Můžete si zlepšit náladu

Probouzení s ranním rozbřeskem vás může dostat do lepší nálady. Studie ukázaly, že lidé vstávající ráno jsou šťastnější a pozitivnější než lidé, kteří se probouzí později. Ranní ptáci se shodují na tom, že mají čas pro přemýšlení o svých dlouhodobých cílech, cítí se zdravější. Je to pravděpodobně tím, že jejich vnitřní hodiny jsou v souladu s koloběhem slunce.

meditace po ránuMůžete se zbavit úzkostí

Pozdní ranní start by vám mohl zničit zbytek dne, s tím že se vám budou hlavou stále rojit myšlenky na to, co máte udělat a na co nezapomenout.

Místo toho si užijte klidné ráno a vytvořte si seznamů úkolů nebo si můžete zaznamenat své myšlenky. Pokud tak učiníte, zklidníte svou mysl a budete připraveni na další den.

Další možností, jak získat mentální podporu pro zbytek dne je i meditace. Studie zjistily, že meditace může pomoci zmírnit pocity úzkosti, zlepšit schopnost rozhodování a tím si zlepšit i vztahy s ostatními. Takto jednoduše můžete přirozeně léčit své úzkosti.

Můžete se dát lépe dohromady

Vstávání dřív není jen o tom, že se budete cítit lépe, ale také vám to pomůže lépe vypadat. Další hodina navíc znamená, že se můžete věnovat menším věcem jako je např. žehlení košile, tvorbě vhodné účesu, úpravě nehtů apod. Navíc výzkum opět prokázal, že vypadat dobře vám dává i obrovské profesionální výhody. Ve studii z roku 2013 80 procent účastníků uvedlo, že právě oblečení a vzhled kandidátů o práci má velký vliv na to, zda práci dostanou.

Můžete být více produktivní

Nikde žádní kolegové? Perfektní. Tiché ráno bez kakofonie schůzek, e-mail a rozhovorů je ideální pro nepřetržitou a ničím nerušenou práci. Jakmile někdo další vstoupí do dveří, můžete si o tom nechat jenom zdát.

ranní kolonyMůžete se vyhnout kolonám

Zůstat v dopravní zácpě může zničit váš den ještě před tím, než si sednete v práci ke stolu. Když vyjedete z domu o hodinu dřív, abyste se vyhnuli dopravní zácpě, vyjde na vás i pohodlnější parkovací místo před prací. A pokud máte i nějaký čas navíc, můžete si den vylepšit ještě šálkem latté nebo cappuccinem při cestě do práce.

 

Jak jste na to vy? Vstáváte ráno dřív než musíte nebo si raději přispíte?

Dříve nebo později?

Výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

indexChcete dostávat měsíčně přehled o nových článcích a běžeckých novinkách? Přihlašte se k odběru a nic vám neunikne!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *