běžecké boty do sněhu
2.11.2015
Kategorie: Nezařazené, Zajímavosti

7 tipů pro trailový běh na sněhu

Geoff Roes aljašský běžec a šampion v trailovém běhu vám poradí na co si dát pozor.

V zimě jistě narazíte také na stezky či trasy, které jsou zledovatělé nebo zasněžené. Asi nebudete chtít celou zimu běhat na páse. Aljašský rekordman Geoff Roes každý rok hostí v táboře na Aljašce celou řadu běžeckých trenérů, kteří sem přijedou, aby se naučili něco o trailovém běhání na sněhu a kluzkém povrchu.

Zimní terén je složitější než jiné typy povrchů, takže by se vám mohly jeho tipy určitě hodit.

1.

Uběhnutý kilometr počítejte jako dva. Běh na sněhu či ledu zapojuje různé jiné svaly ve srovnání s během po suchém povrchu. Nečekejte, že prostě vyběhnete a naběháte stejný počet kilometrů jako na suchu. Pokud chcete minimalizovat zranění, bude nějakou dobu trvat než se svaly přizpůsobí.

Zvažte tedy počítání kilometrů na sněhu dvakrát, do té doby než se vaše svaly adaptují. Tato fáze většinou trvá 4 – 6 týdnů.

2.

trailový běhPokud používáte na svých běžeckých botách nějaké přídavné pomůcky na sníh a led, vyberte je aspoň o velikost menší než doporučuje výrobce. Může se jednat o různé hroty, řetězy či kompletní konstrukce, které si připnete na podrážku běžecké boty. Pokud používáte boty na běh do sněhu, vězte že výrobci mají tendenci doporučit větší velikost a není nic horšího než sklouznout na ledu, když je pomůcka na boku o něco větší.

3.

Vyberte si chytře běžecké ponožky. Udržet nohy v teple, když běžíte sněhem je víc o udržení dobré cirkulace než o izolaci. Silnější ponožky mohou být užitečné, pokud na ně máte v běžecké botě dostatek místa. Většinou tomu tak není, takže silnější ponožka tak spíše snižuje krevní oběh a tím přispívá k chladnějším nohám.

Pokud máte v úmyslu použít silnější ponožky, zvažte výběr trailové boty s širší přední části s větším místem na prsty. Nebo použijte své oblíbené běžecké boty ale o půl či celou velikost větší, než když je využíváte v létě.

4.

Objevujte další trailové trasy. V mnoha případech je jich k dispozici v zimě mnohem víc, než v jiném období. Můžete např. využít trasy pro snowboard nebo lyžařské trasy či různé zkratky přes zamrzlou vodu apod.

Když poběžíte na připravených stezkách tak se ujistěte, že jde o víceúčelovou trasu, abyste zbytečně nezničili vyznačené stopy pro lyžaře či snowboardisty.

5.

Pokud je k dispozici hodně sněhu a v okolí máte spoustu možností pro trailový běh, zvažte pořízení sněžnic. Použití sněžnic umožňuje využít mnohem více terénních možností pro běh po nových tratích. Pro začátek je použijte pro stejnou trasu jako obvykle, abyste si otestovali běh s nimi. Pak již můžete vyrazit bez obav do nového terénu.

6.

Nezapomeňte jíst a pít. Je velmi jednoduché v zimě zapomenout na pití, protože nejste přehřátí a jíst kvůli zimě. Ale když běžíte ve sněhu a ledu, tak se namáháte mnohem víc než u běžného běhu. Víc se potíte a spalujete také víc kalorií.

7.

Zkraťte krok. Zaměřte se při běhu ve sněhu a ledu na zkrácení vašeho kroku. Budete mít nohy stále pod svým těžištěm a to vám pomůže stále se udržovat ve vzpřímené poloze. Po čase se můžete vrátit ke své běžné běžecké technice. Ovšem zkrácení kroku je vždy užitečnou technikou v okamžiku, kdy běžíte po kluzkém povrchu.

Chcete vidět jak běhá trailový šampion?

Zdroj:http://www.runnersworld.com

indexChcete dostávat měsíčně přehled o nových článcích a běžeckých novinkách? Přihlašte se k odběru a nic vám neunikne!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *