18.6.2016
Kategorie: Motivace, Nezařazené, Zajímavosti

5 mýtů o běhání v těhotenství

Bez ohledu na to co budete dělat, vždy existují lidé, kteří vás budou od běhání v těhotenství odrazovat a cpát vás raději na pohodlnou pohovku. Zde je několik mýtů, které můžete v těhotenství slyšet pro odrazení od běhání.

1. Pokud jste nezačali běhat před těhotenstvím, teď už není čas začínat.

Realita: Těhotenství je ideální čas pro to začít se hýbat. Pokud právě začínáte je právě rychlá chůze ideální pohybovou aktivitou, která není považována za nebezpečnou. Skutečné nebezpečí je nečinnost, která může přispět k nadváze, vysokému krevnímu tlaku a bolestem, jakož i vyššímu riziku vzniku potřeby císařského řezu či těhotenské cukrovky.

2. Běhání zvyšuje riziko dřívějšího porodu či narození mrtvého dítěte

Realita: Neexistuje žádný důkaz, že má běhání vliv na zvýšení rizika potratu či úmrtí novorozence. Právě naopak, cvičení zlepšuje placentární růst a vývoj plodu.

3. Věci jako zátěž nebo silový trénink  může během těhotenství poškodit klouby, protože se uvolňuje hormon relaxin a vazy kolem pánve jsou volnější a tím je zátěž pro vás rizikovější.

běhání v těhotenstvíRealita: Opět není dostatek renomovaných studií, které potvrzují vyšší riziko poranění způsobené uvolňováním tohoto hormonu. Tím samozřejmě nelze říct, že riziko nemůže existovat. V každém případě těhotenství určitě není vhodná doba na silový trojboj. Mějte však na paměti, že jakmile dítě přijde na svět nějaká síla se vám bude hodit. Pak právě silový trénink je vhodným způsobem, jak se na to připravit.

Ve 12-denní studii s 32 těhotnými ženami, které nikdy nedělali silový trénink, vědci zjistili, že došlo ke zlepšení jejich síly o 36% /měřeno na přístroji leg-press/ při pouhých 2 trénincích za týden. Trénink nezpůsobil žádné zranění, krevní tlak zůstal stále stejný. Jakmile se ženy naučili správně při cvičení dýchat, odezněly i případné nežádoucí projevy, jako jsou závratě, bolesti hlavy nebo pánve. V každém případě to však doporučujeme probrat i s vlastním lékařem.

4. Pokud již sportujete, je nutné podstatně snížit intenzitu tréninku. V opačném případě můžete být příliš přehřátá nebo připravit dítě o kyslík.

Realita: Samozřejmě budete muset o něco svou intenzitu tréninku snížit. V příštích 9 měsících není dobré si plánovat vítězství v závodech nebo překonávání osobních rekordů, takže byste měli určitě vynechat intervalový trénink s vysokou intenzitou. Ale zároveň se souhlasem vašeho lékaře, můžete trénink částečně zachovat.

Vaše tělo už je zvyklé na stress z cvičení, takže o váš typický stav a i váš stávající metabolismus je naladěn na takovou úroveň, která zahrnuje cvičení. Naopak je tu vyšší riziko nadváhy, snížení kondice a méně optimální vývoj plodu, pokud náhle s cvičením zcela přestanete.

5. Běh je obzvlášť nebezpečný během těhotenství, protože otřesy z běhu mohou zvýšit riziko potratu.

Realita: Dokud vás nic nebolí, nebo necítíte nějaké změny v kloubech je běh během těhotenství v pořádku. Případné otřesy jsou tlumeny plodovou vodou, v které je dítě na volno. V každém případě naslouchejte svému tělu a tomu přizpůsobte svůj krok, rychlost a vzdálenost.

zdroj: http://www.runnersworld.com

Běháte v těhotenství?

Výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

indexChcete dostávat měsíčně přehled o nových článcích a běžeckých novinkách? Přihlašte se k odběru a nic vám neunikne!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *